FA | EN | RSS

شنبه, 30 تیر 1397

نقش راهبردی رسانه ها در جایگزینی صنعت گردشگری به جای نفت

معاون گردشگری میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان ضمن تبریک 17 مرداد ماه روز خبرنگار به خبرنگاران و اصحاب رسانه ، از فعالیت های مستمر و همه جانبه آنان در راستای معرفی ظرفیت های گردشگری ،تاریخی ، مذهبی و طبیعی و ... استان تقدیر نمود.

 

 

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل ،معاون گردشگری میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت : رسانه‌ها بستر سازان اصلي توسعه گردشگري و عامل رونق اين صنعت در کشور و به تبع آن استان گیلان به شمار مي‌آيند و گسترش تکنولوژی و ارتباطات جمعی فرامرزی نظیر اینترنت ، ماهواره ، شبکه های مختلف تلویزیونی ، مخاطبان محلی ، منطقه ای و ملی را به بین المللی تبدیل کرده است و مردم کشورهای مختلف از طریق رسانه ها با کلیه ویژگی های زندگی ، آداب و رسوم ، فرهنگ و سنت های ملت های دیگر آشنا می شوند.

حمید رضا آذرپور افزود: امروزه گردشگران به دنبال مقاصد جدید برای گذران اوقات فراغت خود هستند و مقاصد تکراری دیگر جذابیت خود را از دست داده است . رسانه ها ، و در رآس آن خبرنگاران تخصصی این حوزه ها ، طلایه داران جنبش اخیر هستند و نیازسنجی، ترغیب و اقناع ، آگاه سازی ، ارتباطات مؤثر و بهره گیری از تکنولوژی نوین در حوزه رسانه ای است که بسیاری از کشورها را در زمره برترین ای جذب توریست در جهان نموده است.

وی خاطر نشان کرد: آموزش و تربيت خبرنگاران حرفه‌اي در حوزه ميراث فرهنگي ، صنایع دستی و گردشگري يكي از ضرورت‌هاي مهمي است كه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد نسبت به تشكيل دوره‌هاي آموزشي در اين باره اقدام كند و اظهار امیدواری کرد که با سمت‌دهی درست و تعامل و هم افزایی ميراث فرهنگي ، صنایع دستی و گردشگري و حوزه رسانه شاهد رشد و گسترش صنعت فرابخشی گردشگری و توسعه پایدار در استان باشیم .