FA | EN | RSS

سه شنبه, 01 خرداد 1397

نشست مشترک مدیران کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و صداو سیمای مرکز گیلان

به مناسبت گرامیداشت هفته ی صنایع دستی نشست مشترک بین مدیران اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و صدا و سیمای مرکز گیلان برگزار شد.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، در این نشست رضا علیزاده مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان ضمن تشکر از زحمات صدا و سیمای مرکز استان در انعکاس برنامه های این اداره کل گفت:کسب افتخارات صدا و سیمای مرکز گیلان در جشنواره صدا و سیمای مرکز استانها بسیار قابل تقدیر است و این نشان از آن دارد که مدیریت ارشد و کارکنان این سازمان در استان با برنامه ی هدفمند در حوزه رسانه عمل می نمایند.

وی در خصوص معرفی ظرفیتهای استان گیلان گفت:تلاشهای صورت گرفته در حوزه ی رسانه باعث شده است گردشگران زیادی طی سالهای اخیر وارد استان گیلان شوند و بالطبع برنامه ریزی دقیق تر می تواند به ارتقای این موقعیت کمک کند.

علیزاده در خصوص برنامه های هفته ی صنایع دستی اظهار داشت: صنایع دستی جز ء داشته های ریشه دار مردم استان گیلان است و بسیاری از فرصت های شغلی و کسب و کار در این بخش قابل تعریف است. بنابراین با معرفی دقیق حوزه فعالیت صنایع دستی می توانیم به توانمندسازی اقتصاد متکی به صنایع دستی استان کمک کنیم.

این مسئول میراث فرهنگی استان گیلان با تاکید بر ظرافتها و تنوع محصولات صنایع دستی گفت: در بحث آموزش ،تولید و عرضه برنامه های ویژه ای در دستور کار این اداره کل قرار دارد تا ضمن توجه به کیفی سازی و تنوع سازی محصولات در بخش بسته بندی و عرضه محصولات صنایع دستی به بازارهای هدف تلاش جدی تر به انجام برسد.

وی گفت:صدا و سیما می تواند در چند بخش از جمله معرفی و آموزش حوزه صنایع دستی نقش تعیین کننده ای را در راستای سیاست های ترویجی این اداره کل به عهده بگیرد تا بتوانیم حوزه فعالیتی صنایع دستی را پویاتر از هر زمان دیگر حفظ نماییم.

در ادامه نصرپور مدیر کل صدا و سیمای استان گیلان با تاکید بر ویژگیهای استان گیلان گفت:استان گیلان علیرغم برخورداری از موقعیت برتر در حوزه گردشگری در ناشناختگی به سر می برد و باید تلاش شود مناطق کمتر شناخته شده به طور دقیق تری به ویژه از طریق رسانه معرفی شود.

وی تهیه بسته های تولیدی سمعی بصری را در این راستا موثر دانست و گفت:تهیه ی بسته های کارشناسی شده در حوزه ی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کمک می کند با بهترین بهره برداری از فضای رسانه ای به نفع استان صورت گیرد.

نصرپور گفت:باید در تعامل مشترک آنگونه عمل کرد که شبکه های اثر گذار رسانه ای در استان گیلان پایلوت شده و با تهیه ی آثار و مجموعه های میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری از طریق این شبکه ها فضای بهتری برای معرفی استان فراهم سازند.

در ادامه معاونین و مدیران دو دستگاه به ارایه ی بحث و تبادل نظر و کارشناسی  در خصوص نحوه ی همکاریهای دو جانبه پرداختند.