FA | EN | RSS

شنبه, 02 تیر 1397

بازدید 350 هزار گردشگر نوروزی از فاز گردشگری و تجارت منطقه آزاد انزلی

سخنگوی ستاد خدمات سفر منطقه آزاد انزلی از بازدید 350 هزار گردشگر نوروزی از فاز گردشگری و تجارت منطقه آزاد انزلی خبر داد.

امین افقی سخنگوی ستاد خدمات سفر منطقه آزاد انزلی با اعلام این خبر اظهار داشت: این تعداد گردشگران از تاریخ 26 اسفندماه 92 الی 15 فروردین ماه 93 در محدوده تجاری و گردشگری منطقه آزاد انزلی حضور یافتند.

وی با بیان اینکه در این ایام افزون بر 100 نفر از مدیران و پرسنل این سازمان در کمیته های مختلف ستاد خدمات نوروزی مشغول ارائه خدمات به گردشگران بودند افزود: در حوزه خدمات و تسهیلات فرهنگی و گردشگری، نمایشهای آئینی سنتی خورتاب، راه بِچَره، گِيشه ياور، چلنگه ملنگه، بشم و تعزیه خوانی در نوروزخانه منطقه آزاد انزلی، که در جهت آشنایی بیشتر نسل جوان و گردشگران با آئین های سنتی مردمان بخشهای مختلف استان در این منطقه صورت گرفت، برگزار شد که با استقبال گسترده گردشگران مواجه گردید.

رئیس کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد خدمات سفر منطقه آزاد انزلی از توزیع رایگان 5000 نسخه کتاب "نقاشی و خاطرات من در بندر انزلی" مخصوص کودکان میان خانواده های بازدیدکننده از سوی این سازمان خبر داد و تصریح کرد: به منظور آشنایی بیشتر مسافرین منطقه آزاد انزلی با بزرگان استان و هنرهای تجسمی، هفت تندیس مشاهیر گیلان از سوی اساتید هنرهای تجسمی کشور در باغ مجسمه منطقه باحضور عموم مردم ساخته شد.

افقی با اعلام اینکه عملیاتی کردن مصوبه کالای همراه مسافر در مجتمع های تجاری اداری منطقه، علاوه بر افزايش خدمات قابل ارائه سازمان به گردشگران و بهبود فضاي كسب و كار، باعث رونق گردشگري تجاري-بازرگاني در منطقه آزاد انزلي می شود، گفت: استقرار دفتر جذب سرمایه گذار در ضلع شرقی مجتمع کاسپین واقع در فاز تجارت منطقه و فرودگاه بین المللی سردار جنگل با هدف معرفی فرصتهای سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی، از جمله خدمات و تسهیلات ارائه شده از سوی این سازمان در ایام تعطیلات نوروزی بوده است.

وی همچنین از توزیع حدود 30 هزار نقشه راهنمای مسیرهای گردشگری استان و منطقه و نیز بروشورهای معرفی منطقه آزاد انزلی میان گردشگران گفت و افزود: حضور عکاسان و تصویر برداران رسانه های جمعی به منظور ثبت استقبال گردشگران، پخش روزانه گزارشهای خبری از صدا و سیما، نصب بنرهای اطلاع رسانی و به روزی رسانی مداوم پرتال اینترنتی سازمان و انتشار گزارش تصویری روزانه از جمله فعالیتهای کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد خدمات سفر منطقه به شمار میرود.

ارائه خدمات رايگان اينترنت بي سيم، نورپردازي طرح ساحلي و برگزاري جشنواره مجسمه هاي شني و جشنواره بادبادك ها ديگر خدماتی بودند که افقی به آنها اشاره کرد.

سخنگوی ستاد خدمات سفر سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه در جهت رفع مشکل ترافیکی سالهای گذشته گردشگران ورودی به منطقه راه انحرافی تقاطع غیر همسطح این منطقه پیش از سال 93 مورد بهره برداری قرار گرفت، اضافه کرد: افزايش فضاي سبز محدوده منطقه، ساخت ۲۶آلاچيق جديد و مدرن در طرح ساحلي و نوسازي آلاچيق ها، بازسازی سرويس هاي بهداشتي و مبلمان شهري محدوده اين منطقه و بهسازي پاركينگ محدوده فاز تجارت منطقه آزاد انزلي و توزیع 5 هزار کیسه جمع آوری زباله در روز ملی طبیعت را می توان به عنوان بخشي از اقدامات و تمهيدات انجام شده از سوي اين سازمان به منظور تأمين آسايش بيشتر گردشگران ورودي به مجموعه طرح ساحلي و محدوده فاز تجارت اين منطقه عنوان کرد.

افقی با تصریح بر اینکه ایجاد فضایی امن، مفرح و شاد بهمراه توسعه خدمات و تسهیلات قابل ارائه به مسافران و گردشگران مهمترین هدف منطقه آزاد انزلی در این ایام بوده اظهار داشت: امكان انجام ورزش هاي آبي مانند جت اسكي، قايق پدالي، قايق موتوري و ورزشهاي ساحلي(فوتبال، واليبال ساحلي) و همچنين وجود دو پارك بازي و پارك بادي كودكان و وجود بیش از 100 آلاچیق در محدوده طرح ساحلی از دیگر امکاناتی بود که در این ایام مورد استقبال مسافرین ورودی به محدوده فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی قرار گرفت.